سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/اندکی شرف داشته باشید.../

از سالها پیش که جنگ نرم علیه ارزش های دینی و انقلابی کشور شروع شد و پس از فراخوان رهبری عزیز مبنی بر شروع یک ضد حمله برای مقابله با این جنگ روانی، سیلی خروشان از افسران جنگ نرم به راه افتاد و علاوه بر فضای حقیقی، در فضای مجازی نیز هزاران پایگاه و وبلاگ و وبسایت ایجاد شد.

در میان این وبلاگ های متعدد،برخی به دلایلی نتوانستند ادامه دهند و به دلایل مختلفی این عرصه را ترک کردند ولی برخی بسیار خوش درخشیدند و توانستند حضور خودشان را در فضای مجازی با مطالب جذاب و بدیع تثبیت کنند.

فضای سایبری مثل همه ی فضاهای دیگر آسیب ها و آفت هایی نیز دارد که مناسب است به آنها توجه کنیم.

اصل مهم در فضای سایبری مقابله با جنگ نرم تولید محتواهای جدید و متناسب با واقعیات جامعه ی امروز است. اما گاهی پیش می آید که در فضای مجازی مطلبی یا عکسی چشم نویسنده ی وبلاگی را می گیرد و نویسنده ی وبلاگ تصمیم می گیرد که آن را بازنشر کند. متاسفانه برخی از همسنگران یکی از حقوق اساسی که در همه ی دنیا آن را با نام حق کپی رایت می شناسند، همواره زیر پا می گذارند و گاهی با کمال وقاحت، نه تنها منبع نوشته را ذکر نمی کنند بلکه روی عکسی هم که نویسنده ی اصلی آن را آماده کرده، لوگوی خوشان را قرار می دهند.

و یا برخی قالب وبلاگی را که یک سرباز جنگ نرم با زحمت بسیار برای خودش بصورت اختصاصی آماده کرده، بصورت کاملا غیر حرفه ای کپی کرده و آنگاه نام خودشان را هم سرباز جنگ نرم می گذارند.

یکی از شواهدی که در این زمینه وجود دارد، وبلاگ معبر سایبری فندرسک است که من تا کنون وبلاگی به قدرتمندی این پایگاه در مقابله با جنگ نرم ندیده ام و به عقیده ام نویسنده ی این وبلاگ (خادم سایبری) فرمانده ی همه ی وبلاگ های مقابله با جنگ نرم است.

این برادر عزیز ما، قالبی را از سایتی تهیه کرده و سپس با پشتکار فراوان این قالب را برای خودش اختصاصی سازی کرده ولی متاسفانه برخی از حاضران در این عرصه در حرکتی غیر عقلانی این قالب اختصاصی شده را عینا کپی زده و روی سایت ها و وبلاگ های خودشان قرار داده اند.

کاری با مغرضان ندارم که خدا لعنتشان کند ولی دوست عزیز و ساده لوحی که فکر میکنی با این کارت آمار وبلاگت را بالا می بری و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکنی، خجالت نمی کشی که نمی توانی اندکی خلاقیت از خودت به خرج دهی و قالبی را برای خودت اختصاصی کنی؟؟؟

من به شخصه گاهی وبلاگ ها را با هم اشتباه می گیرم از بس که بعضی ها شکل ظاهری خودشان را شبیه معبر سایبری فندرسک کرده اند. خود نویسنده ی معبر هم بارها از این کار شما اعلام نارضایتی کرده است و می دانید که اگر شخصی از چیزی که شما برمی دارید و کپی می کنید راضی نباشد، این کار شما دزدی است و دزدی حرام است.

اندکی شرم کنید، اندکی شرف داشته باشید... این کار شما مصداق عینی تخریب فضای مقابله با جنگ نرم  و تخریب همسنگران سایبری است.

به خود بیایید و در کنار دیگر همسنگران زیر پرچم رهبری واحد به مقابله با دشمنی واحد بروید...



برچسب‌ها: حرف حساب
[ یکشنبه 93/1/10 ] [ 3:24 عصر ] [ سید حجت الله انوشه ]