سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/چند راهکار کلیدی برای ترک خودارضایی/

از سری مطالب خودارضایی +18

ترک خ.ا

این مطلب نتیجه ی چندین بار صحبت با افرادی است که گرفتار به خودارضایی اند.

خیلیا هستن که میگن ما نقطه ی شروعمون برای خودارضایی فکر و خیالاتیه که در طول روز میاد سراغمون. راست میگن. فکر و خیال مخصوصا اون هم از نوع شهوانیش انسان رو به جاهایی میبره که گاهی تصورش غیرممکنه.

برای رفع این مشکل بهترین و مهمترین کاری که باید بکنی، اینه که سریعا تغییر وضعیت بدی. اگه نشستی بلند شو برو یه آبی به سر و صورتت بزن. اگه دراز کشیدی، بلند شو و قدم بزن. حواست باشه تو این موقعیت رایانه ت حتما باید خاموش باشه. سعی کن اگه جمعی هست، تو اون جمع قرار بگیری.

خلاصه یه کاری کن که اون افکار شیطانی و وسوسه انگیز از سرت بپره. فراموش نکن که این افکار گذرا هستند اما، اگر دنبالشون بری مطمئن باش مغلوبت میکنن و نهایتا منجر به خودارضایی میشن.

عده ی دیگه ای هستن که میگن علت به گناه افتادن ما عوامل بیرونی مثل اینترنت و چت و ماهواره و... است. اینا هم حرفشون درسته. حتی اگه آدم خیلی خودساخته باشه، گاهی مواقع در مقابل عوامل بیرونی زانوهاش سست میشن و نمی تونه جلوی خودشو بگیره. میگن یه بار از خاتم الفقها و المجتهدین شیخ مرتضی انصاری(ره) پرسیدن که اگه یه روز با یه خانمی تو یه خونه تنها بودی، چیکار میکنی؟

انتظار داری این عالم بزرگوار و جلیل القدر چی بگه؟ بگه: استغفرالله. من و این کارا؟ نه! شیخ انصاری گفت: به خدا پناه میبرم.

حضرت یوسف هم اگه تو لحظاتی که تمام مقدمات گناه براش فراهم بود، به یاد خدا نبود، دامنش به گناه آلوده میشد.

پس فهمیدی که راهش چیه؟ یاد خدا و البته از بین بردن عوامل بیرونی.

مثل چی؟ مثلا چت کردن ، اینترنت ،موبایل ، دیدن فیلم زبان اصلی ، دیدن شو ، برنامه های ماهواره ، کنترل نکردن نگاه ،  دوستی با جنس مخالف ، مدام چرخ زدن در فیس بوک و یوتیوب ، سایت های غیر اخلاقی و ...

خلاصه هر وسیله و عاملی که موجب میشه تو از خدا دور بشی و در واقع به گناه نزدیک بشی.

اینو یادت باشه که اگه آدم به پرتگاه نزدیک نشه، هیچوقت ازش سقوط نمیکنه. تو هم نباید به خودارضایی بوسیله ی این عوامل نزدیک بشی تا از این منجلاب کثیف بتونی خودتو بکشی بیرون.

یک نکته ای هم که در پایان به ذهنم رسید، ذکر کنم که البته بعضیا ممکنه بدشون بیاد، ولی به نظرم یه راهکار موثره.

هر وقت به یه مرحله ای رسیدی که احساس کردی فقط یک قدم با خودارضایی فاصله داری، سریعا یه ماژیک پررنگ بردار، و روی دستت یکی از نامهای خدا یا پیامبر یا ائمه رو بنویس. مطمئنا شرم از اسم اونها مانع به گناه افتادن تو میشه.

موفق باشی.

پ.ن: از دوستان عزیزی که مبتلا به این گناه هستن و دوست دارن ترک کنن و همچنین از دوستانی که موفق به ترک خ.ا شدن، تقاضا میکنم با بیان مشکلات و تجربیاتشون بنده رو در گردآوری مطالبی موثرتر و مفیدتر یاری کنن.



برچسب‌ها: خودارضایی
[ جمعه 92/10/20 ] [ 4:43 عصر ] [ سید حجت الله انوشه ]