• وبلاگ : 🇮🇷سحا نامه🇮🇷
  • يادداشت : /بفرماييد شام/
  • نظرات : 0 خصوصي ، 10 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + Kamran 

    چون متني که مي‌خوام بنويسم طولاني‌ است، در چند سري جداگانه ميفرستم.

    دوست گرامي‌، کاري به بقيه تحليل‌هاي که نوشتيد ندارم، چون هيچ مدرکي‌ دال بر قبول يا ردش ندارم. اما در مورد بفرماييد شام بايد چند نکته رو خدمتت بگم:

    1. اين برنامه يک برنامه بسيار معروف و محبوب است که توسط يکي‌ از شبکه‌هاي انگلستان شروع شد و سالهاست که داره پخش مي‌شه و هنوز هم ادامه داره. حتا مدل‌هاي ديگري از اين برنامه هم هست مثل "بفرماييد شام زوج ها" (که زن و شوهر با هم مي‌رن مهموني) و "شام عاشقانه" (که داستان خودش رو داره). به هر حال، از اونجايي‌ که در اروپا قانون کپي‌ رايت اجرا مي‌شه، شبکه من و تو ليسانس اين برنامه رو خريد و طبعا تا حد زيادي طبق قانون و روال کلي‌ اين برنامه پيش ميره.

    2. در مورد ورود يک مرد غريبه به خونه يه خانم غريبه بايد ازتون خواهش کنم يه کم اون دوبوله رو به کار بندازيد که آک نمونه!!! فکر کنم اين رو ديگه يه بچه کوچولو هم ميدونه که يه عده عوامل پشت دوربين توي خونه و بيرون در هستند که تو فيلم ديده نمي‌شن!!! پس خانم يا آقاي غريبه وارد خونه خالي‌ نمي‌شن!!! مضاف بر اينکه خيلي‌ وقتا افراد ديگر خانواده تو خونه حضور دارن (بعضي‌ وقتا ميان جلو دوربين) که معمولا جلو دوربين ظاهر نمي‌شن.

    حالا بگذريم از اينکه شما شخصا انقدر اختيارت دست خودت نيست و مغزت رو يه جاي ديگه دايورت است که حتي اگه 2 دقيقه با فاميل نزديک مثل دختر عموت هم يه جا تنها باشيد يه دفعه... حالا بگذريم ديگه!!!!

    پاسخ

    سلام. اولا تشکر ميکنم به خاطر اين که وقت گذاشتيد و حداقل اين مطلب رو با دقت مطالعه کرديد و نظرات خودتون رو بيان کرديد. در مورد متن شماره 1 مطلب قابل ذکري نيست. چون توي ايران هم کپي هايي ازاين سري برنامه ها توليد شده.در مورد شماره 2 اولا شايسته تر بود سطح شخصيت خودتون رو به نحو شايسته تري و در قالب کلمات پسنديده تري به نمايش ميذاشتيد اما به هرحال بايد بگم من خودم با ساختار اين برنامه به خوبي آشنايي دارم؛ شما اگه خودتون رو ايراني و مسلمان مي دونيد، حتما متوجه هستيد که در خانواده هاي ايراني مقيد به ضوابط شرعي معمولا همچين مسئله اي رخ نميده. عرض بنده اينه که اين نوع برنامه ها به گونه اي ساختارشکني در برابر اين فرهنگه که به نظرم متاسفانه در برخي خانواده ها هم پياده شده. در مورد بخش آخر اين نظرتون هم بايد بگم متاسفانه آفتي که در بين بسياري از جوامع هست، قضاوت عجولانه و تهمت هاي بي پايه و اساس هست که ظاهرا شما هم از اين طيف مستثنا نيستيد. حق مطلب بر اين بود که نظرتون رو به خاطر قسمت آخر حذف مي کردم ولي بخاطر احترام به جنابعالي و زحمتي که براي نوشتن نظرات کشيديد، اين کار رو نکردم. اميدوارم که اين عادت زشت يعني قضاوت عجولانه و افترا بستن به ديگران از وجود خودتون پاک کنيد.