سفارش تبلیغ
صبا

/حتی طویله!!!/

http://uupload.ir/files/ew2y_photo_2018-03-03_03-07-47.jpg

سید حسن نصرالله:

ما دولت که هیچ،قریه که هیچ،مزرعه که هیچ،

حتی طویله ای به اسم اسرائیل را هم به رسمیت نمیشناسیم!



[ شنبه 96/12/12 ] [ 2:33 عصر ] [ سرباز ولایت ]

/باورها و پیشینه ی دراویش(قسمت دوم)/

قسمت دوم

http://uupload.ir/files/h14b_photo_2018-02-21_23-53-12.jpg

فرقه گنابادی ها از چه زمانی ایجاد شد؟/دراویش چه اعتقادی دارند؟

سابقه ایجاد فرقه دراویش به قرن هشتم بر میگردد.

بسیاری شاه نعمت الله ولی، عارف کرمانی را ابداع کننده فرقه اهل حق می دانند، عارفی که روش و راه تازه ای در تصوف ایجاد کرده بود و از 5 سالگی با عرفان آشنا شده بود،

نعمت الله ولی جزو کسانی که ریاضت بسیاری کشیده بود و حتی کربلا را به عنوان یکی از مناطق ریاضت خود انتخاب کرده بود.

دراویش کیستند؟

به طور کلی دراویش متعلق به فرقه اهل حق هستند. اهل حق خودشان را یکی از فرقه های وابسته به شیعه به شمار می آورند.

طوایف اهل حق نام های مختلفی دارند: اهل حق، اهل سر، یارسان، نصیری، علی اللهی.

از نشانه‏ های ظاهری و خاص اهالی حق می توان به «شارب‏» بودن آنها اشاره کرد.

شارب به کسی گفته می شود که موی سبیل خود را نمی‏زنند، تا بلند شود و لب بالا را بپوشاند. آنان «شارب‏» را معرف مسلک حقیقت می‏دانند، و معتقدند که شاه ولایت علی (ع) نیز شارب خود را نمی‏زده است.

از ظاهر اهالی حق که بگذریم مذهب آنها، مجموعه ‏ای است از آراء و عقاید که تحت تاثیر افکار اسلامی، زردشتی و یهودی و مسیحی و مهرپرستی و مانوی و هندی و افکار فلاسفه قرار گرفته است. دین آنها سرشار از اسرار است و عقایدشان آمیخته‏ ای از اعتقادات «مانوی‏» ، و ادیان کهن «ایرانی‏» ، و مذهب «اسماعیلی‏» ، و «تناسخ هندی‏» و دیگر ادیان سری است.

گنابادی ها چه فکر می کنند؟

گنابادی نعمت اللهی نام فرقه دیگری از اهالی حق است.  گنابادی ها خود را فرقه ناجیه می داند و داعیه این را دارند که تنها راهی که از اسلام واقعی مانده آنها هستند. سیر سلوک حقیقی را مختص خود دانسته و بقیه مسلمانان همه راه را به خطا رفته اند.

آنها خود را جانشین و نائب حضرات معصومین دانسته و به صورت کنایه وار در برخی از کتب و سخنانشان حتی خود را تا حد ائمه معصومین رسانده اند. آنها لفظ صوفیه را وارد شیعیان  کرده اند و به همین ترتیب از لفظ تصوف، صوفی و مولی تفسیر به خود کردند.

بیشتر دراویش گنابادی در شهرستان بیدخت در نزدیکی گناباد از شهرستانهای استان خراسان رضوی ساکن هستند.


ادامه دارد.........



[ شنبه 96/12/12 ] [ 2:20 عصر ] [ سرباز ولایت ]

/علی...چه واژه ی محسوس و غریبی!/

علی.... چه واژه ی محسوس و غریبی!

اسمی که خیلی ها در طول زمان آن را داشته اند و چه بسیار «علی»هایی که دیگر سنگ قبرشان هم پیدا نیست...

ولی بعضی «علی»ها ماندگار می شوند؛ «لافتی الّا علی» درباره شان گفته می شود؛ به عنوان پدر امتی برگزیده می شوند؛ حیدر می شوند...

اما این حیدری شدن، بی زحمت و محنت نیست...

باید در عین خیبرشکن بودن، سیلی خوردن همسرت را به خاطر مصلحت اسلام تحمل کنی؛

باید در عین اقتدار و شوکت از روی دشمنی که به رویت آب دهان انداخته، برخیزی تا خشم، عنانِ حلمت را تصاحب نکند...

وقتی اینجور شدی، هنگامی که فرقت شکافته و محاسنت آکنده از خون می شود، به خدای کعبه سوگند می خوری که رستگار شده ای!

http://uupload.ir/files/92ya_imamali1.jpg

برای علی وار شدن، باید از خود بگذری تا همچون «مولا» به خدا برسی!



[ شنبه 96/12/5 ] [ 5:4 عصر ] [ سرباز ولایت ]

/باورها و پیشینه ی دراویش(قسمت اول)/

قسمت اول

http://uupload.ir/files/h14b_photo_2018-02-21_23-53-12.jpg

نام فرقه : نعمت اللهیه سلطانعلیشاهی گنابادی

تخلص فرقه : گنابادی

موسس فرقه : محمد سلطانعلیشاه

سال تاسیس : 1294 هجری قمری

قطب کنونی : نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه

محل مرکزی فعالیت: تهران خانقاه امیر سلیمانی

مهمترین مراکز جمعیتی : بخش بیدخت گناباد و بخش ششده فسا

مهمترین منابع اقتصادی: علاوه بر عشریه (دریافت یک دهم مال اعضای فرقه) که از اتباع فرقه گرفته می شود این فرقه دارای شرکتهای اقتصادی و بنگاه های در آمدی هست که به برخی اشاره می شود:

الف:-صنایع شیر دامداران
ب:-صنایع کیک وکلوچه شکوهی(پچ پچ)
ج:-حدود 6 چاپخانه و انتشاراتی مانند چاپ جنت بروجرد، حافظ شیراز ، انتشارات حقیقت تهران و...

مهمترین خطرات سیاسی اجتماعی فرقه گنابادی :

رشد سریع
حرکت رسانه ای قوی
داشتن نیروهای مخالف نظام وآماده ی درگیری
نفوذ در دستگاه


تشکیلات: در راس فرقه قطب قرار دارد. بعد از قطب شیوخ فرقه هستند که در بسیاری از مناطق فعالند وبه عنوان شیخ نامیده می شوند.مهمترین شیوخ فرقه عبارتند از:

1-یوسف مردانی شیخ کرج
2-محجوبی شیخ ملایر
3-خواجه گراشی شیخ فارس و ...


توضیحات:

سلطان محمد بیچاره ( فامیل نامبرده ) گنابادی در سال 1294 این فرقه را تاسیس کرد.
انحرافات عقیدتی وی باعث شد که مرحوم آیت الله آخوندخراسانی (صاحب کفایه) وی را مرتد اعلام نماید که در سال 1327 هجری قمری توسط عده ای از شیعیان در بیدخت گناباد در توالت خانه اش ، خفه شد و بعد از آن، قطبیت در خاندان وی موروثی شد.

فرقه نعمت اللهی گنابادی که گسترده ترین شبکه صوفی در ایران به شمار می رود, همانگونه که از نام آن معلوم است, نسبت طریقتی خود را به نعمت الله ولی (شاعر) می رسانند که بی شک از اهل سنت بود

برخی از انحرافات این فرقه :

1_تجسم صورت مرشد در عبادات.

2_عُشریه : اینها بر خلاف نصّ صریح قرآن به جای خمس عشریه را درست کرده اند که به قطب یا نماینده وی داده می شود.

3_غُسل اسلام: شخص قبل از تشرف به محضر قطب باید غسل اسلام کند!

4_ امام دانستن قطب (مهدویت نوعیه).

5_سماع : گرچه امروزه اقطاب این فرقه سماع را جایز نمی دانند لکن اغلب اقطاب گذشته این فرقه از مروجین و افراط گرایان در موضوع سماع بوده اند .

6_اعتقاد به وحدت شخصیه وجود و بی نیازی از عبادت هنگام فناء فی الله!

سخنی در رابطه با قطب فعلی فرقه:

نورعلی تابنده مشهور به مجذوبعلیشاه در 21 مهر ماه 1306 هجری شمسی متولد شد. وی تحصیلات قبل از دیپلم خود را دریکی از دبیرستان های تهران و پس از آن در سال 1327 رشته حقوق قضایی در دانشگاه تهران گذراند و سپس برای تکمیل تحصیلات خود به فرانسه عزیمت کرد.

در سال 1336 پس از اتمام تحصیلات در رشته ادبیات فرانسه و اخذ دکترا در رشته حقوق به ایران بازگشت و پس از مدتی در دولت بازرگان در وزارت دادگستری ، وزارت ارشاد و سازمان حج سمت هایی کسب کرد. او فرزند محمد حسن تابنده صالحعلیشاه، قطب دراویش گنابادی است که پس ازبرادرش سطان حسین ملقب به رضاعلیشاه و پسر برادرش یعنی علی تابنده معروف به محبوب علیشاه به عنوان قطب سی و نهم سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی رسید.

نورعلی تابنده به دلیل تحصن دراویش گنابادی در سوم اسفند سال 1387 مقابل مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تهران، روز سوم اسفند را که همزمان با کودتای شاه و روز اول سلطنت پهلوی است به عنوان روز درویش نامگذاری نمود. این تعیین روز خاص، یک برنامه سیاسی به حساب می آید که در طول دوران تصوف بی سابقه بود است.



[ چهارشنبه 96/12/2 ] [ 11:59 عصر ] [ سرباز ولایت ]

/فاطمی شدن، مقدمه ای برای مهدوی شدن.../

درباره ی فاطمیه و فجایعی که بر حضرت زهرا وارد شد، زیاد شنیده ایم و خوانده ایم و گریسته ایم .

اما راستش را بخواهی فکر می کنم که اگر این ناله ها و اشک های خالصانه راهی برای پیمودن معرفت را بسوی ما باز نکند، تاثیر کمی خواهد داشت.

حضرت زهرا به شهادت رسید اما واقعا چرا؟ حضرت فاطمه از از علی بن ابی طالب دفاع کرد چون علی همسرش بود؟ از علی پشتیبانی نمود چون داماد پیامبر بود؟ جان نثار علی شد چون پسر عمویش بود؟ هرچه می اندیشم می بینم هیچ یک از این نسبت های ارزشمند، نمی تواند دلیل مناسب و قانع کننده ای برایم مهیا کند در مقابل مصیبت هایی که حضرت زهرا کشید...

نقل است که بعد از آن حوادث، عمر بن خطاب به عایشه گفت:«زمانی که می خواستم با لگد به در بکوبم، تمام نفرت های خود از تعصبات قبیله ای را در وجودم سرشار کردم و هنگام اصابت در به بدن فاطمه، صدای خرد شدن استخوان های او را به وضوح شنیدم...»

وقتی از کنار این مطالب عبور می کنم، ابعاد تازه ای از عاشورای مادرمان را می فهمم... کینه ها و حسادت هایی که بعد از رحلت پیامبر(ص) به مرحله ی عمل درآمد و در عاشورای حسینی تجلی افزون تری یافت.

برگردم به پرسش های قبلی ام، امامت بود که فاطمیه را ساخت. یعنی چیزی که حضرت فاطمه در پاسداری از حریمش به شهادت رسید، ولایت و امامت بود. این حوادث باید اتفاق می افتاد تا اولا اتمام حجتی باشد با غاصبان حق امامت علی ابن ابی طالب(ارواحنا فداه) و پیروانشان. چون در پاکی و قداست و جایگاه والای حضرت زهرا نزد پیامبر، هیچ شکی برای هیچکس نیست.

و دوما حضرت زهرا به همه ما آموخت -اگر حتی نزدیک ترین نسبت را هم با پیامبر داشته باشیم- حرف امام زمان که پیش می آید، باید بین در و دیوار بمانیم. باید بر بازویمان تازیانه بزنند....وگرنه شیعه ی حقیقی نیستیم. فاطمیه کلاس انسان سازی و شیعه پروری است.

حتما بی ارتباط هم نیست که امام مهدی(ع)، سیره ی حضرت زهرا را روش و الگوی خود و شیعیانش در آخرالزمان بیان می کند، یعنی امام زمانمان دارد به ما می گوید اگر می خواهید مهدوی شوید، ابتدا باید فاطمی شده باشید...

http://uupload.ir/files/5bcj_rahbari_(69).jpg



[ سه شنبه 96/12/1 ] [ 6:17 عصر ] [ سرباز ولایت ]

/خدایا! تا انقلاب مهدی.../

خدایا! تا انقلاب مهدی،

از نهضت خمینی محافظت بفرما

خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار

http://uupload.ir/files/g1vb_photo_2018-02-08_08-13-55.jpg

دهه فجر گرامی باد...!



[ پنج شنبه 96/11/19 ] [ 8:13 صبح ] [ سرباز ولایت ]

/ماجرای رهبری موقت و رفراندوم چیست؟؟؟/

امام‌خمینی اردیبهشت 68 در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهور وقت، دستور بازنگری برخی اصول قانون اساسی درباره 8 موضوع از جمله «رهبری» را صادر می‌کند.  طبق قانون، اصول جدیدی تصویب‌شده در این شورا، باید به رفراندوم عمومی گذاشته شده و پس از آن به تایید رهبری برسد. شورای بازنگری قانون اساسی فعالیت خود را شروع می‌کند، اما یک‌ماه بعد امام فوت می‌کند.

رجانیوز-امین فرج‌اللهی: فیلم 6 دقیقه‌ای دیده‌نشده‌ای از جلسه انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر در مجلس خبرگان سال 68 درفضای مجازی منتشر شد. پایان فیلم، لحظات رای گیری درباره رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است که مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌گوید «آقایانی که با رهبری جناب آقای خامنه‌ای- تا رفراندوم البته، این موقته،دائمی نیست- تا اون موقع موافق هستند قیام بفرمایند.»

با انتشار این فیلم، شبهه‌ها بر موج بی‌اطلاعی نسل جوان سوار شد. اینکه ماجرای این فیلم دیده نشده چیست؟ ماجرای رهبری موقت و رفراندوم چیست؟ و اینکه آیا این فیلم، ناگفته‌ای را بر ملا کرده یا نه؟

ماجرا خیلی ساده است. امام‌خمینی اردیبهشت 68 در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهور وقت، دستور بازنگری برخی اصول قانون اساسی درباره 8 موضوع از جمله «رهبری» را صادر می‌کند.  طبق قانون، اصول جدیدی تصویب‌شده در این شورا، باید به رفراندوم عمومی گذاشته شده و پس از آن به تایید رهبری برسد. شورای بازنگری قانون اساسی فعالیت خود را شروع می‌کند، اما یک‌ماه بعد امام فوت می‌کند.

مجلس خبرگان برای تعیین رهبر جدید تشکیل می‌شود. یکی از بحثهای مطرح شده در این جلسه، این است که طبق قانون اساسی مصوب سال 58، «مرجعیت» یکی از شروط رهبری است. اما تعدادی از اعضای خبرگان که عضو شورای بازنگری هستند اعلام می‌کنند که در جریان بررسی مساله «رهبری» در بازنگری قانون اساسی، این مساله مورد بحث قرار گرفته و امام طی نامه‌ای اعلام کرده‌اند مرجعیت را لازمه و شرط رهبری ندانسته و «اجتهاد» را کافی می‌دانند. متن دونامه پرسش و پاسخ مذکور توسط آیت‌الله امینی در مجلس خبرگان قرائت می‌شود.

بر اساس همین نظر امام، نام آیت‌الله خامنه‌ای که از سال 62 با توجه به مجتهدبودن عضو خبرگان است به عنوان گزینه رهبری مطرح می‌شود. اما چون هنوز بازنگری قانون اساسی به پایان نرسیده، تصمیم می‌گیرند تا رفراندوم اصول بازنگری‌شده قانون اساسی، آیت‌الله خامنه‌ای  به عنوان رهبرموقت تعیین شود. و پس از رفراندوم، رای‌گیری مجدد با توجه به قانون جدید انجام شود. این، همان مساله‌ای است که در فیلم تازه منتشرشده توسط مرحوم هاشمی مطرح می‌شود.

برخلاف شبهات این روزها، این مساله آن زمان به هیچ‌وجه مخفی نبوده و اعلام می‌شود. ابتدای مردادماه، هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، اصلاح قانون اساسی نیز به رفراندوم گذاشته می‌شود و با بیش از 97درصد آراء توسط مردم تایید می‌شود. چند روز پس از انتخابات و رسمیت یافتن قانون جدید و حذف «مرجعیت» از شروط رهبری، خبرگان مجددا تشکیل جلسه می‌دهند و در رای‌گیری مجدد، رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با اکثریت قریب به اتفاق آراء به تصویب می‌رسد. صحبتهای آیت الله مشکینی در این باره 16 مردادماه تیتر روزنامه‌های کشور می‌شود.


بازنشر از: ماجرای رهبری موقت و رفراندوم چیست؟+ فیلم کامل 19 دقیقه ای از روند انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب توسط مجلس خبرگان

بیشتر و کامل تر بخوانید: ماجرای فیلم جلسه تاریخی تعیین رهبر انقلاب



[ شنبه 96/10/23 ] [ 10:6 عصر ] [ سرباز ولایت ]

/رابطه ات با مردم خرابه...؟/

http://uupload.ir/files/fbdq_photo_2017-12-14_22-25-52.jpg

هر کس رابطه اش را با خدا اصلاح کند،

خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.

امام علی(علیه السلام)



[ جمعه 96/9/24 ] [ 9:56 صبح ] [ سرباز ولایت ]

/پنج صفت مداد/

http://www.ranginkamanesepid.com/ImagePost//medad930408.jpg

پسرک از پدربزرگ پرسید: پدربزرگ در باره چه می نویسی؟

پدربزرگ پاسخ داد: درباره تو پسرم، اما مهم تر از آنچه می نویسم، مدادی است که با آن می نویسم! می خواهم وقتی بزرگ شدی، مثل این مداد بشوی.

پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید:اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام.

- بستگی داره چطور به آن نگاه کنی، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دست بیاوری برای تمام عمر به آرامش می رسی؛

صفت اول: می توانی کارهای بزرگ انجام دهی، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند. این دست، خداست که همیشه تو را در مسیر اراده اش حرکت می دهد.

صفت دوم: باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی. این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تیزتر می شود و اثری که از خود به جای می گذارد ظریف تر و باریک تر. پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی که باعث می شود انسان بهتری شوی.

صفت سوم: مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه، از پاک کن استفاده کنیم. بدان که تصحیح یک کار خطا، کار بدی نیست. در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری، تصحیح خطا مهم است.

صفت چهارم: چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است. پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است.

و سر انجام پنجمین صفت مداد: همیشه اثری از خود به جای می گذارد. هر کار در زندگی ات می کنی، ردی به جای می گذارد. پس سعی کن نسبت به هر کار می کنی، هشیار باشی وبدانی چه می کنی. 



[ شنبه 96/9/11 ] [ 7:56 صبح ] [ سرباز ولایت ]

/همه به یاری شان بشتابیم...!/

http://uupload.ir/files/vyyh_13960823_0138177.jpg

همه به یاری زلزله زدگان بشتابیم...!

حتی با دعا...!

http://uupload.ir/files/h5ww_13960824_1838194.jpg



[ پنج شنبه 96/8/25 ] [ 1:36 عصر ] [ سرباز ولایت ]
  • کد نمایش افراد آنلاین