سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/بفرمایید شام/

maoto1

در آخرین پست از این موضوع به بررسی برنامه مروج فرهنگ ضد اسلامی و ضد ایرانی و تاثیرگذارترین برنامه شبکه من و تو- البته از نظر من- می پردازم.

ابتدا کمی با ظاهر این برنامه آشنا شویم.

این برنامه طی چهار قسمت آماده پخش می گردد. بفرمایید شام برنامه ای است که در آن چهارنفر به عنوان شرکت کننده «انتخاب» می شوند. و هر کدام از اینها طی این چهارشب برای سه نفر دیگر شام و پیش غذا و دسر تدارک می بیند و آنها را به منزل خود دعوت می کند و آنها می آیند و طی مراسماتی که در ادامه خواهم گفت، هر شب به پایان می رسد. پس از پایان مراسم مهمانی،  مهمانان پشت دوربین بفرمایید شام قرار می گیرند و در خصوص کیفیت غذا و برخورد های انجام شده نظر می دهند و در پایان هر شب، مهمانان به میزبان از یک تا ده امتیاز میدهند. در شب آخر جمع امتیازات برنده برنامه را مشخص می سازد و باز هم طی مراسمی از برنده تقدیر به عمل آمده و وجه نقدی نیز از سوی شبکه به وی اعطا می گردد. جدای از مهمانان عنصر دیگری نیز پشت دوربین بفرمایید شام ایفای نقش می کند به نام «طغرل» که ایفاکننده این نقش،امید خلیلی، مجری شعر یادت نره، یکی دیگر از برنامه های این شبکه است. او پس از فیلم برداری و میکس صحنه های انتخاب شده بفرمایید شام، روی صحنه های این برنامه حرف می زند که البته تاثیر زیادی در جذابیت و از نظر من تاثیرگذاری این برنامه می گذارد. خب، از آنجایی که در ظاهر میبینیم، همه چیز حاکی از یک برنامه جذاب، مفرح و آموزنده در خصوص آشپزی و خانه داری است.

اما بیایید کمی دقیق تر به این برنامه بنگریم:

اولا در این برنامه تمام حدود میان روابط زن و مرد زیر پا گذاشته شده و زنان عملا با مردان دست داده، روبوسی کرده و گاه یکدیگر را در آغوش می گیرند. بگذارید مثالی بزنم، اگر شما (در صورتی که مرد باشید) برای دیدار با عمویتان به منزل وی بروید و وقتی زنگ در را بزنید، متوجه شوید که دختر عمویتان که به شما نامحرم است، در خانه تنهاست، آیا هرگز وارد خانه خواهید شد؟؟؟؟ اگر انسان مقیدی باشید قطعا خیر. به یقین این کار را نخواهید کرد.. اما در این برنامه عملا نشان داده می شود و به نظر من آموزش داده می شود که مرد نامحرم به راحتی وارد خانه ی خانم شده و با وی دست داده و گاه روبوسی می کند و بدین ترتیب قبح این قضیه که مرد نباید وارد خانه زن تنها شود و با وی دست بدهد و روبوسی کند، در چشم مخاطب شکسته خواهد شد.

دوما اغلب در این برنامه، به پیروی از سیاست شبکه من و تو در ترویج موسیقی حرام، میزبان ترانه ای را برای مهمانان پخش میکند و اکثر اوقات، مهمانان و حتی زنان، مبادرت به رقص در مقابل مردان حاضر و دوربین تلویزیون میکند که باز هم قبح رقصیدن در مقابل نامحرم بدین وسیله شکسته خواهد شد.

سوما طغرل که پیش از این در موردش گفتم، اغلب هنگام پخش برنامه از عباران و کلماتی استفاده میکند که مروج فرهنگ منحط غرب و روابط کاملا آزاد میان زن و مرد است. مثلا گاها وقتی مردی به خانه ی زنی وارد می شود، طغرل میگوید:« آقا بوسش کن دیگه.... و از این گونه عبارات بی معنی و البته مخرب

چهارما در شب آخر این برنامه، چهار شرکت کننده ی این برنامه، جامهای لبریز از شراب را به هم می زنند و سر می کشند. بگذارید باز هم مثالی بزنم، اگر شخصی، مثلا دوست شما با علم به این که شما مسلمانید و شراب را نجس و آشامیدن آنرا حرام می دانید، به شما شراب تعارف کند، مسلما با او برخورد تندی خواهید کرد. ولی این برنامه به جای آن که به شما شراب تعارف کند،نشان خواهد داد که آشامیدن شراب در مهمانی ها زیاد هم کار غیر ممکنی نیست و قبح آشامیدن شراب را در ذهن شما و اطرافیان و حتی کودکان تماشا کننده ی این برنامه خواهد شکست.

خواهشا در صورت پیشنهاد یا ابراز مخالفت، نظر دهبد



برچسب‌ها: شبکه من و تو
[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 6:28 عصر ] [ سید حجت الله انوشه ]