سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/دکتر کپی/

Dr.copy

دکتر کپی، برنامه ای که طرفدارانش منتظر پخش سری جدید آن هستند. چندین سری از برنامه های دکتر کپی تا کنون روی آنتن من و تو رفته اند و توانسته اند افرادی را نیز به خود جذب کنند. کمی درباره این برنامه توضیح می دهم:

این برنامه که نقش اول و رل اصلی کار در آن یک میمون انیمیشنی است، شامل بخشهایی چون تفسیر خبر، عکس هفته، مصاحبه و ... می باشد و جمعه ها ساعت 20:30 از من و تو روی آنتن می رود.

می توانم با جرات بگویم که این برنامه اثر پذیر ترین برنامه سیاسی من و توست که پر است از حاشیه و مسخره کردن این و آن و البته با قصد و غرض.

و اما دلایل من:

اولا در این برنامه (همانطور که در مطلب اتاق خبر گفتم) هیچگونه سخنی از پیشرفت ها، دستاوردها و پیروزی های ایران و ایرانی گفته نمی شود و همواره خبرهای پرحاشبه، ناگوار- از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و سیاست که البته برخی غیر واقعی اند- خوانده می شود و اکثر اتفاقات روز کشور به سخره گرفته شده و اشخاص مطرح سیاسی و دینی کشور و سخنانشان- به غیر از رهبری معظم(البته به ندرت) که دلیل آن در ادامه گفته می شود- به باد تحقیر و تمسخر گرفته می شود.

دوما گفتم که از رهبر انقلاب به ندرت و به صورت غیر مستقیم در این برنامه اسم برده می شود و اکثر اخبار و مسخرگی ها مربوط به افرادی چون رییس جمهور، نمایندگان مجلس و... می باشد.البته اغلب، سخنان رهبری و امام و شعار های مربوط به ایشان مورد سخره واقع میگردد( مثل مسخره کردن ارتش بیست میلیونی و شعارهایی مانند این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده).دلیل این امر که مستقیما نامی از رهبر به میان نمی آید - البته به تحلیل من- این است که آنها می پندارند ممکن است افرادی که  این برنامه را تماشا می کنند، اندک اعتقادی به نظام و رهبری داشته باشند و آنگاه ممکن است وقتی ببیند که از رهبری در این برنامه بد گفته می شود، دیگر آن را نبینند ولی وقتی ببینند که در این برنامه به ظاهر مشکلات و گرفتاری های مردم مطرح می گردد و علاوه بر آن می توانند با مشاهده ی این برنامه دقایق شادی را سپری کنند، طرفدار پر و پا قرص این برنامه خواهند گشت.

سوما در قسمت مصاحبه، خانم به اصطلاح گزارشگر روی یکی از برنامه های سیاسی و اکثرا مذهبی میکس شده صحبت می کند. برای مثال قسمت هایی از حرف های حجت الاسلام قرائتی در برنامه سمت خدا انتخاب میگردد و آنگاه خانم گزارشگر پرسش هایی انتخاب می کند و سپس در مقابل هر پرسش قسمت های منتخب از سخنان آن استاد اخلاق بزرگوار پخش می گردد که به قول خودشان باعث خنده و شادی مخاطبان می گردد. این قسمت از برنامه که سراسر پر است از مسخره کردن افراد سیاسی و دینی و روحانیان برجسته و عالم، بسیار تاثیر درونی ای بر اشخاص می گذارد و آنها را از دیدن برنامه های دینی زده می کند و این برنامه ها را نه وسیله ای برای هدایت بلکه ابزاری برای خنده می داند و مهم تر آنکه وجهه و قداست روحانیت و روحانیان فهیم و آگاه را خدشه دار می کند.

چهارما -که بسیار مهم تر و اساسی تر ازهمه است- اگر از افرادی که این برنامه را می بینند بپرسید به یقین خواهید فهمید که گروهی از طرفداران پر و پا قرص این برنامه کودکان و افراد کم سن و سال این خانواده اند. به راستی هدف من و تو از انتخاب یک میمون انیمیشنی و جذاب برای کودکان و اختصاص بخش هایی از  این برنامه(همچون تصاویر و نقاشی های ارسالی کودکان) به کودکان چیست؟؟؟ کودکی که می خواهد این بخش ها را ببیند، صد در صد از ابتدا پای این برنامه می نشیند و بخش هایی همچون مصاحبه ی خانم گزارشگر و... را خواهد دید و صد در صد در آینده از افرادی که در این بخش ها به سخره گرفته می شوند، زده شده و خود نیز مانند مجریان این برنامه، آن افراد را مسخره خواهد کرد و بینش سیاسی و دینی او نیز در آینده متأثر از همین برنامه خواهد بود.

آیا با تحلیل های من مخالفید؟ نظر بدهید...



برچسب‌ها: شبکه من و تو
[ سه شنبه 92/2/10 ] [ 4:23 عصر ] [ سید حجت الله انوشه ]