سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/سالی تاک/

salitalkسالی تاک نام برنامه ایست که هر هفته و به مدت سی دقیقه از شبکه من و تو پخش می شود.

سوتی، جالب انگیز، شوک، زرشک طلایی و... قسمت های مختلف این برنامه اند. ساختار برنامه بگونه ایست که هر مخاطبی را به خود جذب می کند و او را تا پایان برنامه پای شبکه من و تو نگه می دارد.

در ظاهر به نظر می رسد که این برنامه ی حاشیه محور، برنامه ایست صرف مطرح کردن مشکلات مردم و فراهم کردن دقایقی سرشار از شور و نشاط و  به دور از سیاست  و سیاستمداران است.

مجری این برنامه، سالومه سیدنیاست.

ابتدا بیاید کمی بیشتر با سالومه آشنا شویم:

وی دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم ارتباطات شاخه خبرنگاری از دانشگاه آزاد تهران و فوق لیسانس مدیریت بین الملل از دانشگاه آکسفورد و همچنین دیپلم بازیگری از کانون سینمای جوان است.
سالومه سیدنیا قبل از خروج از کشور در روزنامه های زن و ایران ( در زمان اصلاح طلبان ) و شبکه بی بی سی فارسی کار کرده است. وی در دوران اصلاح طلبان ، مدیر روابط عمومی خانه سینما نیز بوده است.

پیش از این گفتم که ظاهر این برنامه بسیار جذاب و مخاطب پسند است.اما چیزی که در باطن شبکه و در تکیه کلامها و حرف های حاشیه ای این برنامه و سالومه سیدنیا (مجری برنامه) مشاهده می شود خلاف این منظور را می رساند که این برنامه سیاسی نیست. اما چرا می گویم این برنامه سیاسی است؟

به این دلایل:

اولا اکثر گزاش های سیاسی منتشره در این برنامه حاوی موضوعاتی است که به ظاهر مشکلات مردم ایران را بیان می کند اما «نحوه ی بیان» سالومه بگونه ای است که نوعی تردید و دو دلی و گاهی احساس بدبینی به نظام اسلامی ایران را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

ثانیا همانگونه که پیش از این گفتم این برنامه حاشیه محور است. اما کار آن و نحوه ی اطلاع رسانی آن بگونه ایست که همین حاشیه ها به تشکیک عقاید افراد منجر می شود. بگذارید مثالی بزنم:

در روز یبست و دوم بهمن که همه خبر گزاری های داخل و خارج از حضور حماسی و پر شکوه و پر اقتدار ملت ایران سخن می گویند، در  سالی تاکی که در دوران دهه فجر از من و تو پخش شد، گزارش سالی تاک از کل بیست و دو بهمن ویدویی بود که محتوای آن نشان دادن محل توزیع آبمیوه در روز 22 بهمن بود و افرادی را نشان می داد که برخی با حرص و ولع در حال گرفتن آبمیوه بودند. سخنان سالومه در هنگام نمایش این ویدیو و خود ویدیو این مضمون را می رساند که مردم بخاطر آبمیوه و کیک به راهپیمایی می روند. البته ممکن است افرادی با این غرض هم در راهپیمایی شرکت کنند اما در این برنامه هرگز به این مساله اشاره نشده و نمی شود که درصد این افراد نسبت به افراد معتقد به اسلام و انقلابی که در راهپیمایی به صرف حمایت از نظام و نمایش اقتدار به صحنه می آیند، تقریبا صفر است.

این برنامه یکی از برنامه های من و توست که اهداف بسیار پنهان و مستتری است که فقط تحلیل گران و افراد بصیر می توانند این اهداف را تشخیص دهند. جدای از زمینه ی سیاسی، این برنامه گاها شامل بخش هایی است که خارج از شرع اسلام و عرف ملت ایران است که در رأس همه ی آنها بخش زرشک طلایی است که در آن موزیک ویدیویی پخش می شود که مثلا طرز لباس پوشیدن خواننده با ملودی و متن موسیقی هماهنگ نیست و از این دست تضادها. اما در اکثر این موزیک ویدیوها که در خارج از مرزها تولید می شوند، وضع ظاهری خوانندگان و بخصوص همراهان آنها بشدت نامناسب است. زرشک طلایی در عین نمایش این صحنه های مبتذل، در رواج موسیقی نیز نقش ایفا می کند.

در صورت پیشنهاد یا ابراز مخالفت، نظر دهبد



برچسب‌ها: شبکه من و تو
[ دوشنبه 92/2/9 ] [ 5:59 عصر ] [ سید حجت الله انوشه ]