سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/کووید 19 مرغ 19 دلار 19!/

در این روزهای داغ کرونایی اتفاقات گوناگونی در جریان است از موج‌خروشان گرانی بازار ارز و سکه و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گرفته تا سیل سهمگین و روز افزون آمار مبتلایان به کرونا...

به راستی چاره چیست؟ آیا چاره حل معضل بی در و پیکر گرانی بیکاری و رکود و... چنگ زدن به طناب پوسیده و موریانه خورده مذاکره با غرب است؟ کوچه بن بستی که 7 سال کشور را معطل آن نگه داشتند و اکنون باز هم برخی شنیده ها حاکی از آن است که برخی خواهان مذاکره بدفرجام همچون برجام با بیرون کشور برای حل مشکل درون کشورند.

به نظر می رسد که اکنون همه ما به این نتیجه و باور رسیده ایم که راه‌حل را نباید در خارج از مرزها جست، بلکه راه حل در محدوده نقشه گربه ای شکل ایران عزیز ماست و می توان با بهره گیری از ظرفیت های پرشمار داخلی بر مشکلات پیروز شد.

اما مهمان ناخوانده این روزها را هم از قلم نیاندازم. مهمان ناخوانده ای که این روزها حضورش گویی برای عده‌ای از ما عادی شده است و برای پذیرایی از او حتی ماسک به صورت نمی زنیم بله! درست حدس زدید کرونا را می‌گویم... چند ماهی می‌شود که کرونا روی سفره مهمانی جامعه ما نشسته است و ظاهراً حالا حالا ها هم قصد برخاستن ندارد.

حال چه باید کرد؟ در شرایطی که کرونا روزانه ده ها قربانی می‌گیرد، وظیفه ما جز دست بر روی دست گذاشتن و احیانا ماسک بر صورت گذاشتن چیست؟

سرنخ ابتلای تعداد قابل توجهی از مبتلایان به کرونا در مهمانی‌ها و دورهمی های دوستانه و خانوادگی ردیابی می شود و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزان ابتدا را شدت می‌بخشد نتیجه آن که برای مقابله و مبارزه با کرونا لازم است ضمن رعایت نکات بهداشتی, استفاده از ماسک, دستکش, شستن مکرر دست ها،به توصیه‌های مسئولان امر بهداشت و درمان توجه بیش از پیش نمود...




[ چهارشنبه 99/4/25 ] [ 8:48 صبح ] [ سید حجت الله انوشه ]