سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/شبهاتی پیرامون شبکه من و تو/

پیش از این تحلیل هایی در خصوص برنامه های مختلف این شبکه ارائه داده بودم. اما در این پست، قصد دارم که کل این شبکه را مورد بررسی قرار دهم.

1- اولا دو سوال مطرح می کنم که کلا پایه و اساس این شبکه را زیر سوال می برد. اول اینکه دلیل اصلی تشکیل این شبکه چیست؟  کشور استعمارگر انگلستان عاشق چشم و ابروی ماست که برایمان این همه برنامه ی جذاب بگذارد؟ چرا باید این همه هزینه کند؟

دوم اینکه بودجه ی اصلی این شبکه از کجا تأمین می شود؟ مخارج برنامه هایی با هزینه های سرسام آور مانند آکادمی گوگوش و بفرمایید شام و شعر یادت نره و...، از کجا تأمین می شود؟ مسلما هیچگونه خط ارتباط پولی که از سوی ایران یا کشورهای دیگر برای کمک به این شبکه وجود ندارد، پس این هزینه ها را چه کسی یا کسانی تأمین می کنند؟

2- این شبکه، در ابتدا دو شبکه بود، یعنی من و تو 1 و من و تو 2، که من و تو 1 برنامه هایی مثل بفرمایید شام و چرا که نه را پخش می کرد و من و تو 2 صرفا برنامه های علمی و راز بقاء. که پس از مدتی این دو شبکه ادغام شد.  همین مسئله باید ما را به فکر فرو ببرد. خودشان که گفتند ما بدلیل کمبود بودجه ادغام کردیم، ولی هیچ عقلی این را نمی پذیرد که شبکه ای که هر روز برنامه هایی جذاب تر و پرخرج تر روی آنتن می برد، با کمبود بودجه مواجه شده باشد. شاید این تحلیل من کودکانه به نظر برسد، ولی من اینگونه تحلیل می کنم که قصد اولیه ی این شبکه به چالش کشیدن مسائل سیاسی ایران است و البته تأثیر گذاشتن روی سبک زندگی ایرانی اسلامی. به همین دلیل هم بوده که در ابتدا دو شبکه بوده و سپس ادغام شده. یعنی مثلا آنهایی که زیاد مشتاق دیدن برنامه های ضدفرهنگی و ضدجمهوری اسلامی این شبکه نبودند، من و تو 2 را نگاه می کردند که برنامه های علمی داشت ولی بعدها که ادغام شد، خب خودبه خود تبلیغات دیگر برنامه ها مانند بفرمایید شام و اتاق خبر را می دیدند و به تبع مشتاق می شدند که آن برنامه ها را نیز نظاره کنند.

3- در ابتدای تشکیل این شبکه، تعداد برنامه های سیاسی آن بسیار کم بود. اما رفته رفته به تعداد آنها افزوده شد. برنامه هایی که بعضی با زبان تحقیر و تمسخر و بعضی با تشویش و تحریک ذهن مردم سعی در بدبین کردن مردم به نظام داشتند و دارند. اکنون به نسبت ابتدای تشکیل این شبکه برنامه های سیاسی زیادی در این شبکه جا باز کرده اند. اتاق خبر، سالی تاک، دکتر کپی، چشم انداز و در تازه ترین اقدام شبکه ی نیم. البته این ها برنامه هایی هستند که بطور منظم پخش می شوند و به غیر از برنامه هایی مثل مصاحبه با فرح پهلوی و بازگویی خاطرات دوران پهلوی و مقایسه ی آن با زمان حاضر است.

من و تو

امیدوارم که عوامل این شبکه و البته هموطنان مدافع این شبکه پاسخی برای این شبهات و البته شبهاتی که قبلا مطرح کرده ام، داشته باشند.



برچسب‌ها: شبکه من و تو
[ شنبه 92/5/5 ] [ 1:37 عصر ] [ سید حجت الله انوشه ]