سفارش تبلیغ
صبا ویژن

/شبکه نیم/

شبکه نیم،

جدید ترین تلاش شبکه من و تو برای به سخره گرفتن اتفاقات و حوادث سیاسی کشور....

پیرو مطالب و تحلیل های قبلی که حدود دوماه پیش در مورد شش عدد از برنامه های شبکه من و تو در وبلاگ منتشر کردم، برآن شدم تا تحلیلی از جدیدترین برنامه سیاسی این شبکه بنویسم تا هرچه بیشتر، چهره ی منافقانه ی این شبکه و عواملش آشکار گردد. 

شبکه من و تو در جدیدترین اقدام خود، تصمیم به ساخت برنامه ای با عنوان شبکه نیم کرده است که هم اکنون روی آنتن این شبکه است.

 در این برنامه چهره شخصیتهای بزرگ کشور، از جمله رؤسای سه قوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی،سردار نقدی و بسیاری دیگر از شخصیتهای برجسته ی سیاسی و نظامی کشور به صورت عروسک های نمایشی درآورده شده و با سرهم کردن تعدادی داستان مزخرف و واقعا بی مزه، قصد به سخره گرفتن شخصیتهای بزرگ نظام و اتفاقات جاری کشور را دارد.

این برنامه یک برنامه کاملا توهین آمیز به افرادی است که اکنون در رأس امور کشور قرار دارند و با مسخره کردن چهره ی آنها و صدای آنها و داستانهای بی پایه و اساس در مورد آنها، قصد شکستن قبح مسخره کردن افراد برجسته ی کشور را دارد. همانگونه که این شبکه در موارد متعدد دیگری قصد شکستن قبح بسیاری از هنجارهای دینی ایرانیان در برنامه هایی چون بفرمایید شام و دکتر کپی را تجربه کرده بود که به تفصیل درباره ی آنها توضیح داده بودم.

یکی از چالش ها و در واقع سوالی که برای من مطرح شد، این بود که چرا در این برنامه -با عرض معذرت- عروسک نمایشی از رهبری ساخته نشد و گفتار و چهره ی ایشان مورد تمسخر این برنامه واقع نگشت و فقط به مسخره کردن تصمیمات و سخنان ایشان-البته بطور غیرمستقیم- پرداخته شد؟ کمی که فکر کردم دیدم به همان دلیلی که در برنامه دکتر کپی به ندرت نامی از رهبری می آمد و فقط بیانات و تصمیمات ایشان به تمسخر گرفته می شد. پیش از این نیز در تحلیل دکتر کپی گفته بودم که به تحلیل من دلیل  این است که آنها می پندارند ممکن است افرادی که  این برنامه را تماشا می کنند، اندک اعتقادی به نظام و رهبری داشته باشند و آنگاه ممکن است وقتی ببیند که از رهبری در این برنامه بد گفته می شود و حتی ایشان مورد تمسخر واقع می شوند، دیگر آن برنامه را نبینند ولی وقتی ببینند که در این برنامه به ظاهر مشکلات و گرفتاری های مردم مطرح می گردد و علاوه بر آن می توانند با مشاهده ی این برنامه دقایق شادی را سپری کنند، طرفدار پر و پا قرص این برنامه خواهند گشت. 

جالب اینجاست که آغاز به کار این برنامه مصادف است با دوران انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن. یعنی دوره ای که اتفاقات سیاسی مهمی در کشور رخ می دهد و همین مسئله بهانه ای و در واقع فرصتی شده است در دست عوامل شبکه من و تو ،تا این اتفاقات مهم را به سخره بگیرند و در آینده هم مشاهده خواهد شد که عملکرد دکتر روحانی و دولت یازدهم نیز توسط همین شبکه و برنامه هایی از این دست مورد تمسخر واقع گردد.

در صورت ابراز پیشنهاد یا مخالفت، نظر بدهید.



برچسب‌ها: شبکه من و تو
[ شنبه 92/5/5 ] [ 1:27 عصر ] [ سید حجت الله انوشه ]