• وبلاگ : 🇮🇷سحا نامه🇮🇷
  • يادداشت : /يکي جواب منو بده/
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + وحيد 


    باسلام، احتراما بايد بگويم: دليلش اينه که من تازه تازه دارم از برخي از کارشناسان مثل آقاي دکتر حسن عباسي و دکتر حسين الهي قمشه اي ميشنوم که اي خلق الله، بازيگر و خواننده و فوتباليست و امثالهم، در حد و اندازه اي نيستند که بخوان در شئون مختلف زندگي و سبک زندگي ، الگويي براي ما و فرزندان ما باشند. حالا گيريم که فلاني خوب ميخونه و فلاني خوب بازي ميکنه ... مساله الگو گيري فقط ميتونه در همين حوزه باشه. نه در سبک زندگي. متاسفانه اين حرفها بصورت گسترده در رسانه هاي دولتي ايران انعکاس پيدا نميکنه. مخصوصا رسانه صدا و سيما که بايد حسابي فرهنگ سازي کنه. البته اگر پخش آگهي هاي بازرگاني اجازه بدند !!

    در مورد مساله حجاب هم موضوع همينه: اين همه دارند ميگند حجاب حجاب، هيچ جا اثري از آيات قرآني حجاب به چشم نميخوره. فقط ميگند وضع حجاب بده و بايد حجاب اسلامي اجرا بشه !! حالا اين حجاب اسلامي مشخص نيست اولا از کجا اومده؟ ثانيا حد و حدودش چطوريه؟ در ذهن بسياري از بانوان حجاب اسلامي الزاما چادره. متاسفانه در خيلي از جاهايي هم که مساله حجاب مطرح ميشه فقط روي چادر تکيه ميکنند. حتي سريالهاي تلوزيون هم خانمهايي رو که در فيلم، نقش يک خانم خيلي خوب و مومن و عالي و کلا کسي که از هر نظر خوبه و هيچ ايرادي ندارند رو بازي ميکنند، با پوشش چادر ظاهر ميشند. اين بصورت ناخودآگاه در ذهن مخاطب اين تصوير رو ايجاد ميکنه که بانوان مانتويي حتي اگه پوشش مناسبي هم داشته باشند، باز جالب و مورد تاييد نيستند !!

    من اين مساله رو بر اساس صحبتهايي که در محيط مجازي و حقيقي با خيلي از دخترخانمها داشتم و البته آقايون، ميگم: بسياري از بانوان و دخترخانمهاي جامعه ايران، اصلا اطلاعي از آيات سوره مبارکه نور و احزاب ندارند. بعد ما چطور ميخواييم بياييم و به اين آدم بقبولانيم که بايد در اماکن عمومي پوشيده باشه؟!!

    البته اين کار موقتا شايد شدني باشه، بوسيله روشهاي خشني مثل : گشت ارشاد !!!

    پاسخ

    سلام و سپاس بابت نظراتت. درست ميگي. حتي خيلي از انسانهاي مومن و خوب هم نمي تونن براي ما الگوي مناسبي باشند چه برسه به بازيگرا و فوتباليستايي که وضعشون مشخصه. متاسفانه امروز علاقه به يک فرد، به يک مارک، باعث تقليد کورکورانه ميشه. از طرفي صدا و سيما هم در اين زمينه ها تلاش لازم رو انجام نداده و متاسفانه از اين جهت عقبيم. در خصوص مساله چادر هم کاملا با هم هم نظريم. تو فيلمها به غير از خانمها، آدم مثبته حتما بايد ريش داشته باشه و آدم منفيه بايد سه تيغه کرده باشه! در صورتي که اصلا ربطي به اين مسائل نداره. دشمناي امام حسين همشون ريش داشتن. مگه به اين چيزاست؟ البته من با ريش داشتن کاملا موافقم چون نشان دهنده مردانگي مرد و تمايزش با زنه، ولي متاسفانه بعضي جاها اغراق غيرعادي ميشه. در خصوص مسئله فرهنگ سازي هم کاملا حرفت درسته. گشت ارشاد بايد آخرين مرحله باشه. اونم با صبر و مدارا. اگه ما بتونيم در برابر هجمه هاي تبليغاتي دشمن سد محکمي بسازيم، ميتونيم تا حدودي جلوي اين سيل رو بگيريم. اين سد محکم ايجاد يک تمدن نوين اسلاميه. همونجوري که امام خامنه اي گفت:"ايجاد تمدن نوين اسلامي هدف ملت ايران است و اين تمدن دوبخش دارد که بخش اول، بخش ابزاري است مثل علم، اختراع، صنعت و... و بخش دوم بخش اصلي و متني و اساسي است و عبارت است از سبک زندگي و رفتار اجتماعي و شيوه زيستن که متاسفانه در انقلاب در بخش دوم پيشرفتمان چشمگير نيست." انشاالله در آينده شاهد حرکتهايي صحيح تر و روش هاي درست تر در راستاي فرهنگ سازي و اصلاح سبک زندگي باشيم.
    چون فقط نقش بازي ميکنن! حتي فيلم و سريال هاي مذهبي و تاريخي که ساخته ميشن ميدونيد پشت صحنه ي اونا چه اتفاقاتي مي افته! خيلي چيزا هست که ما نميدونيم. حتي برخي از بازيگران از کارشون کناره ميگيرن که تن به روابط نامشروع ندن،مثل مرجان محتشم...
    پاسخ

    ممنون که نظرتون رو گفتيد.
    سلام عليکم .
    متاسفانه حتي اونايي که دم از حجاب ميزن .وقتي بهشون يه نقش خوب داده ميشه ولي اون شخصيت از حجاب درستي برخوردار نباشه باز قبول ميکنن .انگاري وقتي وارد اون نقش ميشن ديگه خودشون هويتي ندارن .

    من هم چن وقت پيش بود که داشتم بيوگرافي و تصاوير بازيگرانمون رو جستجو ميکردم که ديدم چقد امار طلاقشون زياده .و خيلي هاشون بلافاصله با هنرمند ديگه اي ازدواج کردن .و تصاوير وحشتناکي که واقعا ادم متاسف ميشه وقتي ميبينه چنين ادمايي الگوهاي جامعه اند...!!!
    پاسخ

    سلام و سپاس از اظهار نظرتان.نظراتتان بسيار پخته و صحيح است.واقعا همين طور است خواهر گرامي.و همانطور که اشاره کرديد بدتر آن است که بسياري، اين افراد از درون تهي را الگوي خود قرار مي دهند.پيروز و سلامت باشيد.

    سلام دوست گرامي با پست ديدار قابل تامل مهناز افشار با محکوم فتنه 88  به روز هستم لطفا بعد از مطالعه نظر خودتونو بديد خوشحال مي شم

    پاسخ

    سلام و سپاس. خدمت ميرسم.
    + کيميا 
    به مسائل خوب و به روزي در وبلاگتان اشاره ميکنيد.
    از شما و تمام دوستاني که مي توانند مي خواهم که درباره ي مسائل و مشکلات بسيار به روز مهريه هاي بالا،عروسي هاي پرزرق و برق و جهيزيه هاي که فقط فقط به خاطر چشم هم چشمي تهيه مي شوند.... در وبلاگ ها صحبت کنند تا شايد بعضي ها از اين طرز فکر اشتباه بيرون بيايند.
    چون اين مشکلات و موانع ازدواج حرف دل خيلي از جووناي امروزي است
    از همه دوستان هم مي خوام که در صورت امکان حتما بر نامه گلبرگ شبکه 3 سيما که پنج شنبه هاساعت 13:30پخش ميشود را مشاهده کنند
    حتما برايتان مفيد خواهد بود
    پاسخ

    سلام و سپاس از نظرتون. چشم.
    + يه آشنا 
    شرايط هميشه موقتي است و هيچ وقت هيچ چيز به همان حالت قبلش باقي نمي ماند.اين جمله در مورد ما انسان ها هم صدق مي کند و ممکن است متاسفانه گذر زمان و شرايط خيلي از افکار را به جاي بردن به حالت صعودي به حالت نزولي بکشاند.
    کسي اگر واقعا معناي محجوب و عفيف بودن و حيا داشتن را بفهمد و الگوي هميشگي خودش را کساني مثل حضرت فاطمه (س) قرار دهد مطمئنا شرايط و زمانه نمي تواند به اين سادگي ها او را عوض کند.
    پاسخ

    سلام و سپاس از نظرتون.